Descripteurs
Documents disponibles dans cette catégorie (3)



Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Titre : Measuring entrepreneurial businesses : Current knowledge and challenges Type de document : texte imprimé Auteurs : John C. Haltiwanger, Éditeur scientifique ; Erik Hurst, Éditeur scientifique ; Antoinette Schoar, Éditeur scientifique Editeur : Chicago, IL ; Londres : University of Chicago Press Année de publication : 2017 Collection : NBER Studies in Income and Wealth, ISSN 0069-8652 num. volume 75 Importance : 1 vol. (ix-477 p.) Présentation : ill., graph., tab. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-226-45407-8 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : Entreprises , Etats-Unis Tags : Entrepreneurship Evaluation Business enterprises Entrepreneuriat Index. décimale : 31 Gestion et stratégie de l'entreprise - Management Résumé : Start-ups and other entrepreneurial ventures make a significant contribution to the US economy, particularly in the tech sector, where they comprise some of the largest and most influential companies. Yet for every start-up that becomes a high-profile, high-growth company like Apple, Facebook, Microsoft, and Google, many more fail. This enormous heterogeneity poses conceptual and measurement challenges for economists concerned with understanding how new businesses affect economic growth. This volume brings together economists and data analysts to discuss the most recent research covering three broad themes. The first chapters isolate high- and low-performing entrepreneurial ventures and analyze their roles in creating jobs and driving innovation and productivity. The next chapters turn the focus on specific challenges entrepreneurs face and how they have varied over time, including over business cycles. The final chapters explore core measurement issues, with a focus on new data projects under development that may improve our understanding of this dynamic part of the economy En ligne : https://www.nber.org/books-and-chapters/measuring-entrepreneurial-businesses-cur [...] Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=173998 Measuring entrepreneurial businesses : Current knowledge and challenges [texte imprimé] / John C. Haltiwanger, Éditeur scientifique ; Erik Hurst, Éditeur scientifique ; Antoinette Schoar, Éditeur scientifique . - Chicago, IL ; Londres : University of Chicago Press, 2017 . - 1 vol. (ix-477 p.) : ill., graph., tab. ; 24 cm. - (NBER Studies in Income and Wealth, ISSN 0069-8652; volume 75) .
ISBN : 978-0-226-45407-8
Langues : Anglais (eng)
Descripteurs : Entreprises , Etats-Unis Tags : Entrepreneurship Evaluation Business enterprises Entrepreneuriat Index. décimale : 31 Gestion et stratégie de l'entreprise - Management Résumé : Start-ups and other entrepreneurial ventures make a significant contribution to the US economy, particularly in the tech sector, where they comprise some of the largest and most influential companies. Yet for every start-up that becomes a high-profile, high-growth company like Apple, Facebook, Microsoft, and Google, many more fail. This enormous heterogeneity poses conceptual and measurement challenges for economists concerned with understanding how new businesses affect economic growth. This volume brings together economists and data analysts to discuss the most recent research covering three broad themes. The first chapters isolate high- and low-performing entrepreneurial ventures and analyze their roles in creating jobs and driving innovation and productivity. The next chapters turn the focus on specific challenges entrepreneurs face and how they have varied over time, including over business cycles. The final chapters explore core measurement issues, with a focus on new data projects under development that may improve our understanding of this dynamic part of the economy En ligne : https://www.nber.org/books-and-chapters/measuring-entrepreneurial-businesses-cur [...] Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=173998 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité E018691 31 HAL Ouvrage ENSAE 3. Organisation - Entreprise - Marketing Disponible
Titre : Le mythe de l'entrepreneur : défaire l'imaginaire de la Silicon Valley Type de document : texte imprimé Auteurs : Anthony Galluzzo (1985-....) Année de publication : 2023 Importance : 1 vol. (238 p.) Présentation : Il. Format : 21 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-2-35522-197-2 Langues : Français (fre) Descripteurs : Chef d'entreprise , Création d'entreprise , Entreprises Tags : Chefs d'entreprise Mythe Entrepreneuriat Index. décimale : 31 Gestion et stratégie de l'entreprise - Management Résumé : Elon Musk et Jeff Bezos aujourd'hui, Steve Jobs et Bill Gates hier, Thomas Edison et Andrew Carnegie un siècle plus tôt... De nombreuses célébrités entrepreneuriales peuplent nos imaginaires. Ces grands hommes seraient des créateurs partis de rien, des visionnaires capables d'imaginer des innovations révolutionnaires, des génies aux capacités hors du commun. Régulièrement, un même miracle semble se produire : un être d'exception pénètre un marché et le révolutionne. Il y provoque la création destructrice et bouleverse un ordre que l'on croyait immuable. Dans le grand roman de notre économie, les entrepreneurs sont ces héros qui sortent l'humanité de sa torpeur et lui permettent de faire des bonds en avant sur la route du progrès.Dans ce livre, Anthony Galluzzo s'attache à défaire cette mythologie, à comprendre ses caractéristiques et ses origines. Il montre en quoi cet imaginaire fantasmatique nous empêche de saisir la dimension fondamentalement systémique de l'économie et contribue à légitimer un ordre politique fondé sur le conservatisme méritocratique, où chaque individu est considéré comme pleinement comptable de ses réussites et de ses échecs. [D'après le résumé de l'éditeur] En ligne : https://www.editionsladecouverte.fr/le_mythe_de_l_entrepreneur-9782355221972 Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=174091 Le mythe de l'entrepreneur : défaire l'imaginaire de la Silicon Valley [texte imprimé] / Anthony Galluzzo (1985-....) . - 2023 . - 1 vol. (238 p.) : Il. ; 21 cm.
ISBN : 978-2-35522-197-2
Langues : Français (fre)
Descripteurs : Chef d'entreprise , Création d'entreprise , Entreprises Tags : Chefs d'entreprise Mythe Entrepreneuriat Index. décimale : 31 Gestion et stratégie de l'entreprise - Management Résumé : Elon Musk et Jeff Bezos aujourd'hui, Steve Jobs et Bill Gates hier, Thomas Edison et Andrew Carnegie un siècle plus tôt... De nombreuses célébrités entrepreneuriales peuplent nos imaginaires. Ces grands hommes seraient des créateurs partis de rien, des visionnaires capables d'imaginer des innovations révolutionnaires, des génies aux capacités hors du commun. Régulièrement, un même miracle semble se produire : un être d'exception pénètre un marché et le révolutionne. Il y provoque la création destructrice et bouleverse un ordre que l'on croyait immuable. Dans le grand roman de notre économie, les entrepreneurs sont ces héros qui sortent l'humanité de sa torpeur et lui permettent de faire des bonds en avant sur la route du progrès.Dans ce livre, Anthony Galluzzo s'attache à défaire cette mythologie, à comprendre ses caractéristiques et ses origines. Il montre en quoi cet imaginaire fantasmatique nous empêche de saisir la dimension fondamentalement systémique de l'économie et contribue à légitimer un ordre politique fondé sur le conservatisme méritocratique, où chaque individu est considéré comme pleinement comptable de ses réussites et de ses échecs. [D'après le résumé de l'éditeur] En ligne : https://www.editionsladecouverte.fr/le_mythe_de_l_entrepreneur-9782355221972 Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=174091 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité e018542 31 GAL Ouvrage ENSAE 3. Organisation - Entreprise - Marketing Disponible Principles of corporate finance / Richard A. Brealey / Boston, MA ; New York ; Londres : McGraw-Hill Education (2023)
![]()
![]()
Titre : Principles of corporate finance Type de document : texte imprimé Auteurs : Richard A. Brealey (1936-....) ; Stewart C. Myers (1940-....) ; Franklin Allen (1956-....) ; Alex Edmans, Mention d'édition : 14th edition Editeur : Boston, MA ; New York ; Londres : McGraw-Hill Education Année de publication : 2023 Importance : XXX-986 p. Présentation : fig., tabl. Format : 26 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-265-07415-9 Note générale : Notes bibliogr. Index Langues : Anglais (eng) Descripteurs : Bourse des valeurs , Entreprises , Finance d'entreprise (Théorie) , Financement de l'entreprise , Gestion financière Tags : Finances Corporations Index. décimale : 332 Finance d'entreprise Résumé : This edition continues in its tradition of showing how theory applies to the very practical problems and decisions faced by financial managers. Looking at what financial managers do and why, the book aims to give readers a solid understanding of theory so that they know what questions to ask when times change and new problems need to be analyzed, eventually standing as a reference and a guide to help them make financial decisions, not just study them. A new chapter is entirely dedicated to the subject of balancing shareholder value with promoting the interests of all stakeholders, the potential conflicts inherent in this, and how a responsible business should behave. There have been several changes to chapter structure as well as expanded discussion of issues that have grown in importance since the previous edition including behavioural finance, and financial innovation driven by AI, big data and cloud computing. It has also grown to take a more international focus, to bring in more information and perspectives on major developing economies such as China and India, and looking at how financing and governance systems differ around the world. The new edition retains and builds on the pedagogical features of previous editions, with new chapter content summaries, new self-test questions interspersed at key points, and a raft of 'Beyond the page' examples available online through links in the text. [D'après le résumé de l'éditeur] URL complémentaire : Amazon En ligne : https://www.mheducation.com/highered/product/principles-corporate-finance-breale [...] Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=174132 Principles of corporate finance [texte imprimé] / Richard A. Brealey (1936-....) ; Stewart C. Myers (1940-....) ; Franklin Allen (1956-....) ; Alex Edmans, . - 14th edition . - Boston, MA ; New York ; Londres : McGraw-Hill Education, 2023 . - XXX-986 p. : fig., tabl. ; 26 cm.
ISBN : 978-1-265-07415-9
Notes bibliogr. Index
Langues : Anglais (eng)
Descripteurs : Bourse des valeurs , Entreprises , Finance d'entreprise (Théorie) , Financement de l'entreprise , Gestion financière Tags : Finances Corporations Index. décimale : 332 Finance d'entreprise Résumé : This edition continues in its tradition of showing how theory applies to the very practical problems and decisions faced by financial managers. Looking at what financial managers do and why, the book aims to give readers a solid understanding of theory so that they know what questions to ask when times change and new problems need to be analyzed, eventually standing as a reference and a guide to help them make financial decisions, not just study them. A new chapter is entirely dedicated to the subject of balancing shareholder value with promoting the interests of all stakeholders, the potential conflicts inherent in this, and how a responsible business should behave. There have been several changes to chapter structure as well as expanded discussion of issues that have grown in importance since the previous edition including behavioural finance, and financial innovation driven by AI, big data and cloud computing. It has also grown to take a more international focus, to bring in more information and perspectives on major developing economies such as China and India, and looking at how financing and governance systems differ around the world. The new edition retains and builds on the pedagogical features of previous editions, with new chapter content summaries, new self-test questions interspersed at key points, and a raft of 'Beyond the page' examples available online through links in the text. [D'après le résumé de l'éditeur] URL complémentaire : Amazon En ligne : https://www.mheducation.com/highered/product/principles-corporate-finance-breale [...] Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=174132 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité I011646 332 BREA Ouvrage Ensai 3. Organisation - Entreprise - Marketing Sorti jusqu'au 11/09/2023