Détail de l'auteur
Documents disponibles écrits par cet auteur (4)
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche
Titre : American apartheid : segregation and the making of the underclass Type de document : texte imprimé Auteurs : Douglas S. Massey (1952-....) ; Nancy A. Denton Editeur : Cambridge, MA : Harvard University Press Année de publication : 1993 Importance : X-292 p. Présentation : ill. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-674-01821-1 Note générale : Notes bibliogr. Index Langues : Anglais (eng) Descripteurs : Déshérité social , Discrimination , Ethnie , Inégalité sociale , Pauvreté , Sociologie de la migration Index. décimale : 462 Sociologie de la migration
En ligne : https://www.hup.harvard.edu/catalog.php?isbn=9780674018211 Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=62028 American apartheid : segregation and the making of the underclass [texte imprimé] / Douglas S. Massey (1952-....) ; Nancy A. Denton . - Cambridge, MA : Harvard University Press, 1993 . - X-292 p. : ill. ; 24 cm.
ISBN : 978-0-674-01821-1
Notes bibliogr. Index
Langues : Anglais (eng)
Descripteurs : Déshérité social , Discrimination , Ethnie , Inégalité sociale , Pauvreté , Sociologie de la migration Index. décimale : 462 Sociologie de la migration
En ligne : https://www.hup.harvard.edu/catalog.php?isbn=9780674018211 Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=62028 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(2)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 00003003662 462 MAS Ouvrage ENSAE 4. Sciences sociales et humaines Disponible e006100 462 MAS Ouvrage ENSAE 4. Sciences sociales et humaines Disponible
Titre : Brokered boundaries : creating immigrant identity in anti-immigrant times Type de document : texte imprimé Auteurs : Douglas S. Massey (1952-....) ; Magaly R. Sánchez Editeur : New York : Russell Sage foundation Année de publication : 2010 Importance : 305 p. Présentation : tabl., graph., couv. ill. en coul. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-87154-579-4 Note générale : Bibliogr. p. [277]-291. Index Langues : Américain (ame) Descripteurs : Emigration , Etats-Unis , Identité , Immigration , Intégration sociale , Sociologie de la migration Tags : Intégration sociale Immigrés Intégration Identité collective Index. décimale : 46 Sociologie En ligne : https://www.russellsage.org/publications/brokered-boundaries Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=94847 Brokered boundaries : creating immigrant identity in anti-immigrant times [texte imprimé] / Douglas S. Massey (1952-....) ; Magaly R. Sánchez . - New York : Russell Sage foundation, 2010 . - 305 p. : tabl., graph., couv. ill. en coul. ; 24 cm.
ISBN : 978-0-87154-579-4
Bibliogr. p. [277]-291. Index
Langues : Américain (ame)
Descripteurs : Emigration , Etats-Unis , Identité , Immigration , Intégration sociale , Sociologie de la migration Tags : Intégration sociale Immigrés Intégration Identité collective Index. décimale : 46 Sociologie En ligne : https://www.russellsage.org/publications/brokered-boundaries Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=94847 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité E005123 46 MAS Ouvrage ENSAE 4. Sciences sociales et humaines Disponible
Titre : Categorically unequal : the American stratification system Type de document : texte imprimé Auteurs : Douglas S. Massey (1952-....) Editeur : New York : Russell Sage foundation Année de publication : 2007 Importance : XVII-319 p. Présentation : graph., tabl. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-87154-584-8 Note générale : Bibliogr. p. 263-301. Index Langues : Américain (ame) Descripteurs : Economie politique , Etats-Unis , Femme , Inégalité sociale , Pauvreté , Racisme , Sociologie du genre Tags : Equality Social stratification Social conditions United States Index. décimale : 53 Distribution des revenus - Situation sanitaire et sociale Résumé : In Categorically Unequal, Douglas Massey weaves together history, political economy, and even neuropsychology to provide a comprehensive explanation of how America’s culture and political system perpetuates inequalities between different segments of the population Note de contenu : -ARussellSageFoundationcentennialvolume En ligne : http://www.russellsage.org/publications/categorically-unequal Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=87640 Categorically unequal : the American stratification system [texte imprimé] / Douglas S. Massey (1952-....) . - New York : Russell Sage foundation, 2007 . - XVII-319 p. : graph., tabl. ; 24 cm.
ISBN : 978-0-87154-584-8
Bibliogr. p. 263-301. Index
Langues : Américain (ame)
Descripteurs : Economie politique , Etats-Unis , Femme , Inégalité sociale , Pauvreté , Racisme , Sociologie du genre Tags : Equality Social stratification Social conditions United States Index. décimale : 53 Distribution des revenus - Situation sanitaire et sociale Résumé : In Categorically Unequal, Douglas Massey weaves together history, political economy, and even neuropsychology to provide a comprehensive explanation of how America’s culture and political system perpetuates inequalities between different segments of the population Note de contenu : -ARussellSageFoundationcentennialvolume En ligne : http://www.russellsage.org/publications/categorically-unequal Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=87640 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 00003014331 53 MAS Ouvrage ENSAE 5. Situation économique et sociale Disponible
Titre : Taming the river : negotiating the academic, financial, and social currents in selective colleges and universities Type de document : texte imprimé Auteurs : Camille Zubrinsky Charles, ; Mary J. Fischer ; Margarita A. Mooney, ; Douglas S. Massey (1952-....) , Editeur : Princeton, NJ : Princeton University Press Année de publication : 2009 Importance : XI-301 p. Présentation : ill. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-691-13964-7 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : Etablissement d'enseignement , Etudiant , Niveau de vie , Sociologie Index. décimale : 46 Sociologie Résumé : This book examines the academic and social dynamics of different ethnic groups during the first two years of college. Focusing on racial differences in academic performance, the book identifies the causes of students' divergent grades and levels of personal satisfaction with their institutions. Using survey data collected from twenty-eight selective colleges and universities, the book considers all facets of student life, including who students date, what fields they major in, which sports they play, and how they perceive their own social and economic backgrounds. The book explores how black and Latino students experience pressures stemming from campus racial climate and "stereotype threat"--when students underperform because of anxieties tied to existing negative stereotypes. Describing the relationship between grade performance and stereotype threat, the book shows how this link is reinforced by institutional practices of affirmative action. The authors also indicate that when certain variables are controlled, minority students earn the same grades, express the same college satisfaction, and remain in school at the same rates as white students. [D'après le résumé de l'éditeur] Note de contenu : Paperback (2016) = ISBN 978-0-691-17114-2 En ligne : http://press.princeton.edu/titles/8892.html Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=94849 Taming the river : negotiating the academic, financial, and social currents in selective colleges and universities [texte imprimé] / Camille Zubrinsky Charles, ; Mary J. Fischer ; Margarita A. Mooney, ; Douglas S. Massey (1952-....) , . - Princeton, NJ : Princeton University Press, 2009 . - XI-301 p. : ill. ; 24 cm.
ISBN : 978-0-691-13964-7
Langues : Anglais (eng)
Descripteurs : Etablissement d'enseignement , Etudiant , Niveau de vie , Sociologie Index. décimale : 46 Sociologie Résumé : This book examines the academic and social dynamics of different ethnic groups during the first two years of college. Focusing on racial differences in academic performance, the book identifies the causes of students' divergent grades and levels of personal satisfaction with their institutions. Using survey data collected from twenty-eight selective colleges and universities, the book considers all facets of student life, including who students date, what fields they major in, which sports they play, and how they perceive their own social and economic backgrounds. The book explores how black and Latino students experience pressures stemming from campus racial climate and "stereotype threat"--when students underperform because of anxieties tied to existing negative stereotypes. Describing the relationship between grade performance and stereotype threat, the book shows how this link is reinforced by institutional practices of affirmative action. The authors also indicate that when certain variables are controlled, minority students earn the same grades, express the same college satisfaction, and remain in school at the same rates as white students. [D'après le résumé de l'éditeur] Note de contenu : Paperback (2016) = ISBN 978-0-691-17114-2 En ligne : http://press.princeton.edu/titles/8892.html Permalink : https://genes.bibli.fr/index.php?lvl=notice_display&id=94849 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité E004742 43 CHA Ouvrage ENSAE 4. Sciences sociales et humaines Disponible